AR-GE MERKEZİ BAŞVURULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE DENETİMİ

İyi bir Ar-ge çalışmasının yolu düzenli bir dosyalama sistemi ve proseslerin  iyi takibinden geçer. Bu sebeplerden ötürü bir Ar-ge merkezi fikrine sahip iseniz bu klavuzu incelemenizi tavsiye ederiz.


1.  Başvuru dosyası Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından ön incelemeden geçirilir, varsa eksik bilgilerin en geç 15 gün içerisinde tamamlanması istenir.

2.  İşletme,  15 gün içinde bu  bilgileri  tamamlamakla  yükümlüdür.  Değerlendirme süreci, eksik bilgilerin tamamlanmasını takiben başlatılır.


3.  Ar-Ge  merkezi  başvurularının  değerlendirilmesi  ve  denetimi,  5  kişilik  bir  komisyon tarafından yapılır.

4.  Değerlendirme ve Denetim Komisyonu;
a) Maliye Bakanlığı tarafından 1 yıl için belirlenecek bir üye,
b)  Sanayi  ve  Ticaret  Bakanlığı  Sanayi  Araştırma  ve Geliştirme  Genel  Müdürü  veya mazereti halinde yardımcısı,
c) Sanayi ve Ticaret Bakanlığının talebi üzerine tüm yüksek öğretim kurumlarınca, bir yıl  için  önerilecek,  teknoloji  alanlarında  uzmanlığı  bulunan  en  az  20  akademisyen  arasından, başvurusu  değerlendirilecek  merkezin  ya  da  rekabet  öncesi  işbirliği  projesinin  ilgili  olduğu konuya göre aynı Bakanlık tarafından seçilecek iki üye,
 d) Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından bir yıl için önerilen, başvurusu değerlendirilecek  merkezin  teknoloji  alanında  veya  sektöründe  uzmanlığı  bulunan,  tercihen üniversite veya araştırma kurumlarında görevli en az 10 adet bilim insanı arasından Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından seçilen bir üye olmak üzere toplam beş kişiden oluşur.

5.  Değerlendirme  ve  Denetim  Komisyonu,  Ar-Ge  merkezi  başvurusunu  ve  denetim dosyasını yerinde incelemek üzere ilgili teknolojikalanda uzmanlık ve deneyimi olan 3 hakem görevlendirir.

6.  Hakemler,  Ar-Ge  Merkezi  başvurusunu  veya  denetimini yerinde  ve  dosya  üzerinde, değerlendirme ve denetim kriterleri, Yönetmelik ve  ilgili dokümanlar çerçevesinde inceleyerek raporunu hazırlar ve Değerlendirme ve Denetim Komisyonuna sunar.

7.  Hakemlerin görüşü tavsiye niteliğinde olup, nihai karar Komisyon tarafından verilir.

8.  Değerlendirme ve Denetim Komisyonu, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve  Geliştirme  Genel  Müdürü  veya  mazereti  halinde  yardımcısının  başkanlığında,  hakemlerin belirlenerek görevlendirilmesi ve hakem raporlarının görüşüp karara bağlanması için en az 15 günde bir toplanır.

9.  Değerlendirme  ve  Denetim  Komisyonu  en  az  dört  (4)  üyenin  katılımı  ile  toplanır  ve karar üç üyenin aynı yöndeki oyu ile alınır.

10. Başvurular en geç 2 ay, denetimler ise en geç 45 gün içinde Değerlendirme ve Denetim Komisyonu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Kararın olumlu olması halinde sonuç, Sanayi  ve  Ticaret  Bakanlığı  tarafından  Gelir  İdaresi  Başkanlığı,  Sosyal  Güvenlik  Kurumu Başkanlığı ve başvuru sahibi işletmeye 7 gün içerisinde bildirilir.

11. Ar-Ge merkezi başvurularının değerlendirilmesinde ve denetlenmesinde komisyon üyesi veya hakem olarak görev alan yükseköğretim kurumu öğretim üyeleri, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı  Yükseköğretim  Kanununun  38  inci  maddesi  çerçevesinde  görevlendirilir  ve  ücretleri katıldıkları  her  toplantı  için  bu  madde  kapsamında  ödenir.  Toplantılarda  görev  alan  ve uhdesinde  kamu  görevi  bulunmayan  sanayi  temsilcilerinin  ücretleri  ise  öğretim  elemanlarına verilecek ücreti aşmayacak şekilde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenir.


12.  Ankara dışından katılan üyelerin harcırahları 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödenir.

Kaynak: TC Sanayi ve Ticaret bakanlığı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖZEL FORMÜLLÜ FIRÇASIZ ARAÇ YIKAMA KÖPÜĞÜ

AMERİKANIN PİRESİ : SAND FLEA